"Hati" ... BIARKAN ia menagisi kerana ILAHI

By ismishima - September 05, 2015

Assalamualaikum wbt...



      Setelah aku masuk ke alam baru... alam yang membawa kesedaran diri... aku dibantu oleh seoang hamba menuju matlamat hidup sebenar... aku terkedu... aku terdiam.. Adilnya ALLAH pada diriku... aku meminta DIberikan petunjuk ke arah jalan yg benar... Allah makbulkan... tetapi Hatiku masih ingkar.... Allah hantar orang yg baik sekeliling ku.. ALLAH kirimkan hidayah... tapi aku masih lagi dengan diri ku yang jahiliah...

Ya Ilahi,
kenapa Dengan HATI
adakah terlalu keras sampai sukar menangisi
adakah hatiku sudah mati...

    Demi Allah, aku x ingin hidup dalam dunia jahiliah... aku inginkan syurgaMu, tapi aku... hamba yg Sukar istiqamah... aku hina... pabila aku stay at home... my sister always advice me to be a good girl , solehah girls and membesar dengan beragama...

pabila dialam university, ... aku ditemani oleh orng yg menginginkan ALLAH... juga... aku ditemani oleh orng yg selalu mengingatkanku... syg nya ALLAH padaku, SAYANGNYA ALLAH pada diriku... tapi aku... masih dengan kemungkaran yg dibuat berhari-hari.. aku malu... mengapa dengan diriku... aku tertanya-tanya... sukarkah aku untuk berhijrah... sukarkah aku utuk istiqamah... sesunguh aku manusia biasa... but... i want ALLAH in my heart.... kerana TANPA ALLAH siapalah aku... aku hanya dimuliakan hanya kerana islam... kerana ALLAH... tetapi... siapa diri aku yang sebenar.. hanya ALLAH yg tahu...

        kekadang hati in terlalu sukar untuk menagisi... aku tertanya... mengapa mata ku... hati ku... diriku... terlalu sukar... menagisi... mataku... terlalu sukar menitiskan air mata... mungkinkah dengan maksiat yang aku buat selama ini... aku pendosa... demi ALLAH aku rindu akan ujian... tapi aku x kuat degan ujian,.,,,, aku rindu... aku rindu, ALLAH rindu aku... aku rindu, Rasulullah rindukan... Aku selalu melupakan ALLAH dan Rasulullah... walaupun mereaka selalu ada untuk diriku... aku x nak rasulullah menagisi akan diriku....seandainya RASULULLAH SAW masih ADA..../

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

nama:
umur: