Nasihat Ustaz Azhar Idrus

By ismishima - February 23, 2014


Utk perkongsian:

Ketika kita mengeluh: 
  
?eeeiii, aku penat sangat..."

ALLAH menjawab:
? Dan KAMI jadikan tidurmu utk istirehat (An Naba' : 9)

Ketika kita mengeluh: 

?Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku..."

ALLAH menjawab : 
? AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan?
(Al Baqarah : 286)

Ketika kita mengeluh : ?Serabutnyaa..."

ALLAH menjawab : 
? Hanya dgn mengingatku hati akan menjadi tenang?
(Ar Ra'd : 28) 

Ketika kita mengeluh: 

?Apa yg aku buat ni semua sia-sia..."

ALLAH menjawab : 
"Siapa yg mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya ?
(Al Zalzalah : 7)

Ketika kita mengeluh:

? tak dak sorang pun yg nak tolong aku..."

ALLAH menjawab: 
? Berdoalah (mintalah) kepadaKU, nescaya Aku kabulkan?
(Al Ghafir : 60)

Ketika kita mengeluh : 

? Aku sedihh sangat...?

ALLAH menjawab:
? Jgnlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita "
(At Taubah : 40)

Jgn byk mengeluh . Banyakkan bersabar dan teruskan kehidupan ini , dgn taqwa...
Moga-moga Kita Menjadi Insan Yang Bertakwa ^^
Mohon sahabat-sahabat semua share untuk manfaat kita bersama..

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

nama:
umur: